Plan dnia

Organizacja pracy

Plan dnia dla dzieci młodszych (od 6 mies. do ok. 18 miesiąca życia)

Dzień dzieci młodszych zorganizowany jest wg ich indywidualnych potrzeb oraz rytmu. Dzięki temu chcemy zapewnić im poczucia bezpieczeństwa organizując warunki zbliżone do domowych, a także możliwość prawidłowego rozwoju psychoruchowego.

 

Codzienny plan uwzględnia m.in:

  • posiłki (jemy, kiedy jesteśmy głodni, śpimy, kiedy jesteśmy senni),
  • zabiegi pielęgnacyjne i higieniczne,
  • drzemki,
  • zabawy edukacyjne, manipulacyjne, wspierające rozwój ruchowy, w tym naukę raczkowania i chodzenia,
  • zajęcia wyciszające, m.in. słuchanie bajek czy muzyki relaksacyjnej,
  • zabawę na świeżym powietrzu.

Plan dnia dla dzieci starszych (od ok.18 mies. do 3 lat)

6.00 – 8.30 Schodzenie się dzieci:

  • czas na swobodną zabawę dzieci w kącikach tematycznych,
  • indywidualne zabawy edukacyjne z opiekunami,
  • czas na realizację własnych pomysłów i fantazji,
  • możliwość konsultacji rodziców z opiekunami.

 

8.30 – 8.50 Przygotowanie do śniadania

  • czynności higieniczne i pielęgnacyjne, wdrażanie elementów higieny osobistej.

 

8.50 – 9.30 Śniadanie

 

9.30 –11.00 Zabawy edukacyjno-rozwojowe kształcące naturalne talenty dzieci
Realizacja planu pracy żłobka:

  • zajęcia kształtujące motorykę małą i dużą,
  • zabawy plastyczne,
  • zajęcia rytmiczne,
  • zabawy logopedyczne, wspomagające naukę prawidłowego mówienia,
  • zabawy paluszkowe, małe formy teatralne.

 

„Gimnastyka to zabawa, to dla dzieci fajna sprawa” Zabawy ruchowe- także na świeżym powietrzu

 

11.00 –11.20 Przygotowanie do obiadu

  • czynności higieniczne i pielęgnacyjne, wdrażanie elementów higieny osobistej.

 

11.20 – 11.50 Obiad

 

11.50 – 12.00 „Ach śpij, bo właśnie…” Przygotowanie do drzemki

  • wyciszenie przed snem – czytanie bajek, słuchanie muzyki.

 

12.00 – 14.00 Czas na sen lub leżakowanie

 

14.00 – 14.30 Czynności pielęgnacyjne i higieniczne

  • trening czystości – nauka korzystania z nocnika i sedesu, wdrażanie elementów higieny osobistej.

 

14.30 – 15.00 Podwieczorek

 

15.00 – 16.00 „Każdy ma jakiegoś bzika, każdy jakieś hobby ma…” Zajęcia tematyczne – rozwijające indywidualne zdolności dzieci (wymiennie wg harmonogramu na poszczególne dni):

  • zajęcia językowe,
  • zajęcia plastyczne/techniczne/manualne,
  • gimnastyka itp.

 

16.00-17.00 Zabawy swobodne. Rozchodzenie się dzieci do domu:

  • zabawy ruchowe,
  • zabawy w kącikach zainteresowań (układanki, rysowanki, zabawy konstrukcyjne),
  • czas na indywidualne rozmowy rodziców z opiekunami.