Plan dnia

Organizacja pracy

Plan dnia dla dzieci młodszych

Dzień dzieci młodszych zorganizowany jest wg ich indywidualnych potrzeb oraz rytmu. Dzięki temu chcemy zapewnić im poczucia bezpieczeństwa organizując warunki zbliżone do domowych, a także możliwość prawidłowego rozwoju psychoruchowego.

 

Codzienny plan uwzględnia m.in:

  • posiłki (śniadanie 9:00, II danie 11:00, zupka ok. 13:00,14:00 w zależności od długości drzemki, podwieczorek 15:00),
  • zabiegi pielęgnacyjne i higieniczne,
  • drzemki (najczęściej drzemka po godzinie 11:00, lub w zależności od potrzeb dziecka)
  • zabawy edukacyjne, manipulacyjne, wspierające rozwój ruchowy, w tym naukę raczkowania i chodzenia,
  • zajęcia wyciszające, m.in. słuchanie bajek czy muzyki relaksacyjnej,

Plan dnia dla dzieci starszych

6.00 – 9:00 Schodzenie się dzieci:

  • czas na swobodną zabawę dzieci,
  • indywidualne zabawy edukacyjne z opiekunami,
  • czas na realizację własnych pomysłów i fantazji,
  • możliwość konsultacji rodziców z opiekunami.
  • przygotowanie do śniadania

 

9.00 – 9.30 Śniadanie

 

9.30 –11.00 Zabawy edukacyjno-rozwojowe kształcące naturalne talenty dzieci
Realizacja planu pracy żłobka:

  • zajęcia kształtujące motorykę małą i dużą,
  • zabawy plastyczne,
  • zajęcia rytmiczne,
  • zabawy logopedyczne, wspomagające naukę prawidłowego mówienia,
  • zabawy paluszkowe, małe formy teatralne.

 

11.00 –11.30 Przygotowanie do obiadu; Obiad

  • czynności higieniczne i pielęgnacyjne, wdrażanie elementów higieny osobistej.

 

11.30 – 11.00 „Ach śpij, bo właśnie…” Przygotowanie do drzemki

  • wyciszenie przed snem – czytanie bajek, słuchanie muzyki.

 

12.00 – 14.00 Czas na sen

 

14.00 – 15.00 Zupka i zabawy swobodne

  • zabawy swobodne
  • trening czystości – nauka korzystania z nocnika i sedesu, wdrażanie elementów higieny osobistej.

 

15.00 Podwieczorek

 

15.00 – 16.00 Zabawy swobodne oraz zajęcia tematyczne – rozwijające indywidualne zdolności dzieci. Rozchodzenie się dzieci do domu;

  • zajęcia językowe,
  • zajęcia plastyczne/techniczne/manualne,
  • gimnastyka itp.
  • zabawy ruchowe,
  • zabawy w kącikach zainteresowań (układanki, zabawy konstrukcyjne itp),
  • czas na indywidualne rozmowy rodziców z opiekunami.